![](/media/lib/33/drink-z-wisienka-e74c71b13df94b4bd8a3194560bdc4f8.jpg)
Abstynenci bardziej depresyjni od pijących
31 sierpnia 2009, 09:20Nowe brytyjsko-norweskie badanie ujawniło, że zarówno osoby pijące dużo alkoholu, jak i abstynenci są w większym stopniu zagrożeni depresją niż ludzie umiarkowanie często sięgający po procenty (Addiction).
![](/media/lib/57/czolg-55f71b5c34619f00e965b0df1c503ca9.jpg)
"Inteligentny" pancerz
25 listopada 2009, 15:53John Wray, naukowiec z U.S. Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC), wraz z kolegami pracują nad podobnym do występującego w grach komputerowych wskaźnikiem wytrzymałości pancerza czołgów i pojazdów.
![](/media/lib/49/pilka-do-nogi-607aa2d3779178656b302192ea4005fd.jpg)
Stadiony bez zaplecza medycznego
3 marca 2010, 16:34Szwedzcy naukowcy przyjrzeli się 187 stadionom z 10 europejskich krajów, w tym Hiszpanii, Wielkiej Brytanii czy Francji, i stwierdzili, że ponad jedna czwarta obiektów nie jest przygotowana na zawały serca kibiców – brakuje na nich defibrylatorów oraz planów ratunkowych (European Heart Journal).
![](/media/lib/59/ipod-touch-dc21c64f55aae4168defca688e19d5f5.jpg)
Apple sfinansuje podwyżki
1 czerwca 2010, 10:22Od pewnego czasu głośno jest o samobójstwach wśród pracowników fabryki w Shenzen, należącej do firmy Hon Hai Precision Industry (Foxconn). Firma ta pracuje na zlecenie wielu przedsiębiorstw takich jak Microsoft, HP, Dell czy Sony, jednak do samobójstw dochodzi tylko i wyłącznie w fabryce produkującej urządzenia dla Apple'a.
![Jeden z laserów Nichii](/media/lib/2/1172140034_126102-b5f3ba04dfcf9520728c55d6c57b8084.jpeg)
Pobudzanie laserem
24 sierpnia 2010, 14:52Amerykańscy uczeni dowiedli, że serce można stymulować nie tylko impulsami elektrycznymi, ale również światłem. Odkrycie może doprowadzić do pojawienia się laserowych rozruszników serca, nowej klasy urządzeń medycznych oraz pozwoli na przeprowadzenie niedostępnych dotychczas badań.
![](/media/lib/43/x4-bd55ec1b7022294bb05ce90d8d932058.jpg)
Iryd nadzieją dla pamięci flash
14 grudnia 2010, 16:41Uczeni z Tajwanu proponują, by do budowy układów pamięci flash wykorzystać jeden z najrzadszych metali - irydu. Pozwoliłoby to zwiększyć prędkość pracy i gęstość zapisu.
![](/media/lib/24/1204910812_907003-d35841d15f5cc5bd250d3b9a3760c152.jpeg)
Problemy Japonii problemami światowego IT
18 marca 2011, 12:00Negatywne konsekwencje trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii mogą być dla przemysłu IT znacznie poważniejsze, niż się dotychczas wydawało. Craig Berger, analityk z FBR Capital Markets ostrzega, że może zabraknąć żywicy triazynowobismaleimidowej (BT-Epoxy).
![](/media/lib/75/kapucynka-czubata-40a95a0977a65797322d300d8caed11c.jpg)
Pierwsza reklama dla małp
28 czerwca 2011, 10:07W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.
![](/media/lib/40/biznesmenka-d73cbae231e315b1168e413f2ced25d2.jpg)
Lepsze 1. wrażenie w ubraniu szytym na miarę
20 września 2011, 08:32Pierwsze wrażenie to kwestia zaledwie 3 sekund. We współpracy z firmą krawiecką Mathieson & Brooke Tailors (M&BT) psycholodzy z University of Hertfordshire wykazali, że osoby noszące ubrania szyte na miarę są oceniane wyżej od biznesmenów i biznesmenek sięgających po podobne garnitury i garsonki dostępne w ogólnej sprzedaży. Co ciekawe, panie ubrane w komplety ze spódnicą, a nie spodniami robiły na badanych lepsze wrażenie. Uznawano, że są bardziej elastyczne, pewne siebie i lepiej zarabiają.
![](/media/lib/95/n-lustro-bfff23f067103fe83d9c6294fe48e072.jpg)
Bez wspólnego celu nie ma co liczyć na naśladownictwo
11 stycznia 2012, 12:23Ludzie nieświadomie naśladują ruchy rozmówcy, ale prawdopodobieństwo mimikry zależy od tego, czy obu połówkom tandemu przyświeca ten sam cel. Jeśli jedna osoba ma ochotę na kawę, a drugiej w głowie przechadzka, ich gesty raczej się do siebie nie upodobnią...